När flygbolaget återbetalar din biljett eller en del av den, begär vi en s.k. Refund från dem. I många fall är detta en automatisk process där vi kan behandla din återbetalning nästan omedelbart. Det belopp som du har rätt till återbetalas sedan inom några dagar efter att din avbokning har behandlats via betalningsmetoden som du valde för din bokning.

Ibland måste återbetalningen begäras manuellt hos flygbolaget. I så fall kan processen ta lång tid (från några veckor upp till några månader). Så fort vi får ett meddelande om att pengarna kommer att återbetalas, återbetalar vi detta belopp via betalningsmetoden du använde för att betala för din bokning.

Hjälpte det dig?

Relaterade frågor

Jag har bokat fel Hur kan jag ändra min flygresa? Namnet på min flygbiljett stämmer inte

Aktuell reseinformation

Mer om aktuell reseinformation

Flygstolen.se använder cookies

Cookies används för flera ändamål. Genom att acceptera ’Alla cookies’ godkänner du vår integritets- och cookiepolicy samt att ta emot icke-funktionella cookies. Genom dessa icke-funktionella cookies kan Flygstolen.se nå dig på andra webbplatser, bland annat baserat på de sidor du har besökt.

Visa detaljer
Alla cookies Nödvändiga cookies