Om du får pengar tillbaka när du avbokar din biljett, beror på avbokningsvillkoren för din biljett och orsaken till avbokningen. Vi kommer att informera dig angående detta efter att du har fyllt i avbokningsformuläret. Avbokningsvillkoren och maxbeloppet av kostnaderna varierar mellan flygbolag och biljett. Det kan också hända att flygbolaget inte tillåter en (delvis)återbetalning av ditt biljettpris och att kostnaderna är 100 %. Till exempel hos ett lågprisflygbolag som Ryanair, Easyjet eller Transavia.

Om du har tecknat Avbeställningsskydd eller Avbeställningsskydd Plus via oss, kommer du att få 85 % av biljettpriset tillbaka (exklusive bokningskostnader, kostnader för avbokningsgaranti och övriga produkter eller extra tillval) om du avbokar ditt flyg senast 48 timmar innan avgång. För Avbeställningsskydd behövs ett läkarintyg eller dödsintyg för att påbörja återbetalningen vid en avbokning. För både Avbeställningsskydd och Avbeställningsskydd Plus får du tillbaka beloppet inom 2-3 månader.

För flyg där vi behöver begära en återbetalning hos flygbolaget, tar vi ut en administrativ avgift som är beroende av det servicepaket du lagt till vid bokningstillfället utöver de avbokningskostnaderna som flygbolaget debiterar. Vid en avbokning får du inte tillbaka redan betalda serviceavgifter, administrationsavgifter och kostnader för övriga tjänster.

Tips: om en avbokning inte är möjlig, kan du försöka att ändra din biljett. Då har du kanske ändå möjlighet att använda biljetten vid ett annat tillfälle.

Uppdaterad procedure i och med coronavirus

Då vi får in en stor mängd förfrågningar och begäran om avbokning och ändringar avseende coronavirus är vår svarstid längre än väntad. Vi beklagar verkligen detta. Vi hoppas att du förstår och tackar för ditt tålamod. Olika förändrings- och avbokning procedurer gäller så att vår kundservice kan prioritera brådskande förfrågningar.

Lyfter ditt plan inom 30 dagar ? Läs mer här.

Lyfter ditt plan efter 30 dagar eller mer? Läs mer här.

Är din avbokning akut eftersom ditt bokade flyg avgår inom 72 timmar? Då kan du skicka ett e-postmeddelande till support@flygstolen.se. Skriv bokningskoden / avresedatum / flygbolagets namn i ämnesraden så kontaktar dig så fort som möjligt.

Hjälpte det dig?

Relaterade frågor

Hur mycket kostar det att ändra min flygresa? Namnet på min flygbiljett stämmer inte Kan jag ändra mitt flygdatum eller rutt?

Aktuell reseinformation

Mer om aktuell reseinformation

Flygstolen.se använder cookies

Cookies används för flera ändamål. Genom att acceptera ’Alla cookies’ godkänner du vår integritets- och cookiepolicy samt att ta emot icke-funktionella cookies. Genom dessa icke-funktionella cookies kan Flygstolen.se nå dig på andra webbplatser, bland annat baserat på de sidor du har besökt.

Visa detaljer
Alla cookies Nödvändiga cookies