När du bokar flygbiljett ger vi dig alternativet att välja en ”flexibel biljett”. Genom att välja denna tjänst kan du ändra ditt flygdatum en gång oavsett anledning upp till 48 timmar före ditt första flyg avgår. På detta sätt kan du undvika en högre avgift från flygbolaget.

När kan du ändra din flygbiljett?

Du kan ändra din biljett upp till 48 timmar före ditt första flyg avgår.

Av vilka anledningar kan du ändra din flygbiljett?

Du kan ändra flygdatum oavsett anledning, om du till exempel vill undvika dåligt väder på semestern, eller vill förlänga din vistelse med några dagar.

Hur använder man en flexibel biljett?

  • Passagerare måste kontakta kundtjänst via My Trips-delen på webbplatsen genom att trycka på ”Önskemål och ändra min bokning” och ange bokningsreferensnumret, namnen på de passagerare som ska ändras samt vad som ska ändras.
  • Ändringarna kommer att registreras så fort vi erhåller informationen.

En överblick av villkoren för flexibla biljetter

  • Denna tjänst måste bokas och betalas under bokningstillfället på webbplatsen. Denna tjänst kan inte bokas i efterhand.
  • Flexibla biljetter tillåter 1 ändring per bokning.
  • Ändringar måste göras via telefon av huvudbokaren under kundtjänstens öppettider, och minst 48 timmar före avgångstiden för det första flyget i bokningen.
  • Flyget kan inte skjutas upp i mer än ett år efter datumet för köpet.
  • Denna tjänst ger dig alternativet att ändra flygdatum med samma flygbolag och baserat på samma biljettyp. Ändringar av lågprisbiljetter återbetalas inte. Om biljettpriset är högre måste passageraren betala skillnaden.
  • Delvist använda biljetter kan inte ändras (t.ex. om utresan har utnyttjats, kan inte hemresan ändras).
  • Inte tillämpligt för att ändra rutt (ursprungsland, destination och/eller anslutningsland) och/eller passagerares namn.
  • Flygdatumet kan ändras för en eller flera personer som ingår i samma bokning.
  • Om ändringen av bokningen resulterar i att vissa passagerare förlorar rätten till speciella biljetter (t.ex. barn eller spädbarn) måste kunden betala skillnaden.
  • Vårt företag ansvarar inte för tilläggstjänster som köps direkt från flygbolaget.
  • Kostnaden för tjänsten är inte återbetalningsbar under några omständigheter.
  • Denna tjänst är personlig och ej överförbar.
Hjälpte det dig?

Relaterade frågor

Vad betyder ”kombinerade enkelresor”? Vad är Airobot check-in service? Bokningsbekräftelse och kvitto

Aktuell reseinformation

Mer om aktuell reseinformation

Flygstolen.se använder cookies

Cookies används för flera ändamål. Genom att acceptera ’Alla cookies’ godkänner du vår integritets- och cookiepolicy samt att ta emot icke-funktionella cookies. Genom dessa icke-funktionella cookies kan Flygstolen.se nå dig på andra webbplatser, bland annat baserat på de sidor du har besökt.

Visa detaljer
Alla cookies Nödvändiga cookies