Uppdatering från Flygstolen.se till dig

Covid-19 har gripit världen och har haft en enorm inverkan på flygbranschen, resenärer samt researrangörer. Vi beklagar att detta har resulterat i att kunders resor har blivit ändrade eller avbokade. Dessutom beklagar vi också vår begränsade tillgänglighet för tillfället, vilket vi har full förståelse för att det leder till  frustration. Den höga belastningen fick oss att ta beslutet att stänga ner vår telefonlinjen för tillfället och endast vara tillgängliga via e-post. Den plötsliga höga belastningen av telefonsamtal påverkade vårt kundsupport så att verksamheten äventyrades. På grund av alla avbokningar, ändringar av flyg etc är det fortfarande en kontinuerlig ansträngning för vår organisation att se till att allt går smidigt i denna exceptionella situation. Det var inte ett enkelt beslut att stänga ner vår telefonlinjen, men det var en nödvändighet för att kunna fortsätta att utföra vår ökade belastning på ett korrekt sätt. Trots alla anställdas ansträngningar mottas fortfarande ett extremt stort antal nya förfrågningar varje dag, vilket innebär att väntetiderna tyvärr fortfarande är långa för närvarande. Så snart vi har uppdateringar kommer kunderna att meddelas personligen via e-post. Kontrollera också din skräppost så att du inte missar någon information. Vi hoppas för alla att situationen förbättras och att vi igen kan tillhandahålla den service som du var van vid från oss.

Team Flygstolen.se

Vad kan du förvänta dig av vår kundsupport när du har skickat in en ansökan?

Har du bokat ett flyg och har snar avresa? Naturligtvis strävar vi efter att ge dig relevanta uppdateringar om ditt flyg i tid. På grund av den förändrade situationen rekommenderar vi dig dock att du regelbundet kontrollerar hemsidan för det flygbolag du flyger med, även på avresedagen. Vi prioriterar alla avgångar för i dag och inom 2 dagar. Om du har en resa vid senare tillfälle ber vi dig att ha tålamod.

Avgår din flygning om tre dagar eller senare ? Vi ber dig ha tålamod. Alla bokningar hanteras på avresedatum.

Vill du avboka eller omboka ditt flyg?
Begäran om avbokning eller ändring av befintliga reservationer kommer också att prioriteras efter avresedatum. Snar avresa prioriteras därför framför avresa längre fram. Visa all information om ändringar och avbokningar.

Har du begärt en återbetalning för ditt flyg? Vi förstår att det är viktigt för dig att veta när du kan förvänta dig återbetalning. Tyvärr är vi beroende av förfarandet för återbetalning av flygbolagen, vilket innebär att väntetiderna skiljer sig och förseningar i återbetalningar uppstår. Lita på att vi kommer att göra allt vi kan för att hantera denna process noggrant. Bokningar prioriteras efter avresedatum. Se mer information om återbetalningar.

Har du en voucher och vill du använda den för en ny biljett? Har du fått ett e-postmeddelande från oss som anger att du har rätt till voucher på grund av en avbokad resa ? Gå sedan till sidan för voucher och skicka e-post enligt den information som anges.Vi försöker behandla din begäran så snart som möjligt. Vi arbetar med avresedatumet, vilket innebär att snar avresa har prioritet framför senare avresedatum.

Vad är svarstiden för Flygstolen.se? Vi gör vårt yttersta för att hantera alla förfrågningar så snabbt som möjligt.Tyvärr är svarstiden svår att indikera just nu. Vi kommer att återkomma med svar på samtliga förfrågningar så fort som möjligt ,dock är vår prioritering bokningar med snar avresa.

Hur hanteras förfrågningar ? Eftersom vi har att göra med ett högt antal inkommande förfrågningar ber vi dig att skicka in din begäran endast en gång. På detta sätt har vi bättre översikt och ärende kan hanteras snabbare. Alla kommer att få ett meddelande från oss, dock med längre svarstid än normalt.

Vilka är uppdateringarna från regeringar och flygbolag?

Eftersom regler och villkor ständigt förändras kan våra kundservice sidor ibland inte vara uppdaterade med den senaste informationen. Detta betyder dock inte att vår kundsupport följer dessa uppdateringar, då supporten alltid följer de riktlinjer som flygbolagen ger. Kontrollera våra kundservice sidor regelbundet med allmän information från regeringen om Coronavirus samt Coronaåtgärder från flygbolagen för att hålla dig uppdaterad.

Om det skulle ske några förändringar av våra hanteringstider kommer vi att justera detta på denna sida så att du vet vad du kan förvänta dig av oss.

Latest update: 9 augustus

Hjälpte det dig?

Relaterade frågor

Flygbolagskonkurs på grund av Coronavirus Karantänskyldighet i Storbritannien Hur kan jag använda min voucher?

Aktuell reseinformation

Mer om aktuell reseinformation

Flygstolen.se använder cookies

Cookies används för flera ändamål. Genom att acceptera ’Alla cookies’ godkänner du vår integritets- och cookiepolicy samt att ta emot icke-funktionella cookies. Genom dessa icke-funktionella cookies kan Flygstolen.se nå dig på andra webbplatser, bland annat baserat på de sidor du har besökt.

Visa detaljer
Alla cookies Nödvändiga cookies