Kan jag avboka min bokning via MyTrips?
Ja. I många fall kommer du att se ett automatiskt meddelande som visar dig om biljetten är (delvis) återbetalningsbar eller inte.
Om du har köpt till Utökade villkor för återbetalning eller Grundläggande återbetalningsvillkor och orsaken till avbokningen är giltig, kan du begära en återbetalning via oss eller vår partner. Kontrollera detaljerna nedan.
I annat fall kan du skicka din förfrågan via MyTrips som kommer att besvaras när en på vår kundsupport har kontrollerat biljettvillkoren.
Hur kan jag avboka via MyTrips?
- Välj namnet på den eller de passagerare som du vill avboka biljetterna för.
- Skicka din förfrågan.
- Du får ett automatiskt svar med ett ärendenummer (alla förfrågningar kommer att behandlas efter avresedatum).
Viktig! Tänk på att de flesta flygbiljetter inte är återbetalningsbara. Om du har rätt att få en (delvis) återbetalning från flygbolaget beror på flygbolagets biljettvillkor.
Vi kommer inte att avboka dina biljetter om de inte är återbetalningsbara. Du har då fortfarande möjlighet att använda dessa biljetter eller kontrollera möjligheterna för att boka om dem (om tillåtet).
Grundläggande och Utökade återbetalningsvillkor
Har du lagt till Grundläggande återbetalningsvillkor i din bokning och anledningen är godkänd enligt villkoren?
Fram till 24 timmar före avresa kommer din avbokning att behandlas av oss och återbetalas enligt villkoren.
Har du lagt till Utökade villkor för återbetalning i din bokning och anledningen är godkänd enligt villkoren?
Du kan skicka din avbokningsförfrågan här (fram till 48 timmar före avgång)
Har du en försäkring hos ett försäkringsbolag?
Gå till ditt försäkringsbolags hemsida för att skicka in ditt krav.