Om flygbolaget av någon anledning utför tidtabellsändringar för din bokning kommer vi att skicka ett meddelande till dig via e-post. Genom att logga in via MyTrips ser du de (föreslagna) ändringarna. I många fall kan tidtabellsändringar ändras via oss. Vissa flygbolag tillåter dock inte att vi gör några ändringar i din bokning (av integritetsskäl eller annan orsak även om vi skulle vilja det.) I så fall kommer ett popup-fönster upp på din skärm efter att du har klickat in på tidtabellsändringar (utförda av flygbolag) i MyTrips. Scrolla ner på den här sidan för att kontrollera denna process.
Hantera tidtabellsändringar via MyTrips
Accepterar ändringarna
I många fall kan du välja att acceptera eller neka de angivna förslagen. Om du accepterar ändringarna kommer vi att utfärda nya biljetter som kommer skickas per automatik till dig.
Neka ändringarna, önska andra alternativ
Om du inte accepterar alternativen som flygbolagen gett kan du svara tillbaka med ett önskemål och vår kundsupport kommer då att titta på alternativ samt besvara din förfrågan.
Neka och begära återbetalning
Om du inte accepterar det alternativ som flygbolaget gett och biljettens samt flygbolagets villkor tillåter en återbetalning kan du ansöka om återbetalning via oss.
Var medveten om att samtliga tilläggsprodukter, tjänster samt bokningsavgift inte återbetalas.
Hantera tidtabellsändringar direkt via flygbolaget
Om vi enligt flygbolagets regler inte får göra några ändringar i din bokning ber vi dig vänligen att logga in själv på flygbolagets hemsida.
Du kommer åt din bokning genom att logga in med ditt efternamn samt flygbolagets bokningskod. Du hittar flygbolagets bokningskod (per flygbolag) i ditt e-ticket mail som skickats från oss. Du kan också försöka komma åt din bokning via flygbolagets hemsida genom att be om ett nytt lösenord med din e-postadress.
När du är inloggad kan du hantera din tidtabellsändring direkt via flygbolaget.