Hur lång tid efter mitt avslutade flyg kan jag s …
Du kan ansöka om kompensation via AirHelp upp till tre år efter att ditt flyg var försenat, inställt eller överbokat. Läs mer
Frågor angående mitt ärende
Om du har frågor angående ditt ärende kontaktar du AirHelp. Eftersom du har ett direkt avtal med AirHelp angående ditt ärende, har vi ingen insikt i detta. Läs mer
När talas det om force majeure?
Om ditt flyg är försenat eller inställt på grund av en oförutsägbar händelse har du ingen rätt till kompensation. Läs mer
Vilka steg tas det vid en begäran om kompensatio …
Om ditt flyg är försenat eller inställt kommer du automatisk att få ett e-postmeddelande. Du har då kanske möjligheten till att få kompensation. Läs mer
Vad är AirHelp?
AirHelp började som startup i 2013, för att hjälpa passagerare vars flyg har försenats, inställts eller överbokats med deras begäran för att få kompensation. Läs mer
Hur anmäler jag mig hos AirHelp?
Om du har varit med om en försening, ett inställt flyg eller överbokning, får du i de flesta fall ett mejl med en länk för att registrera dig. Har du inte fått detta mejl? Då kan du registrera dig via AirHelps hemsida. Läs mer
Hur hög är kompensationen vid en begäran via Air …
Hur hög kompensationen är beror på flygdistansen. Kompensationen varierar från 2500 SEK upp till 6000 SEK per biljett. AirHelp jobbar med en no-cure-no-pay formula. Läs mer
Strejk eller konkurs av flygbolaget
Vad händer om flygbolaget du flyger med går i konkurs? Procedurerna är olika beroende på flygbolag. Du får ta i beaktning att du inte kommer få tillbaka pengarna för din flygbiljett. Läs mer
Servicepaket
Välj tjänsten som passar dig i våra tre servicepaket: Läs mer
Ångerrätt
Ångerrätten gäller inte för transporter enligt distansavtalslagen. Vi har heller ingen 24 timmarsregel som vi kan tillämpa på våra bokningar. Läs mer
EU-rättigheter för flygpassagerare
Sedan 2004 har flygpassagerarnas rättigheter fastställts av Europeiska kommissionen i förordning 261/2004. Denna förordning skyddar passagerare vid förseningar, inställda flyg och överbokningar. Läs mer
Villkor för förmedlare av enskilda resetjänster
Efter att du har bokat en biljett genom vår organisation, bekräftar vi att vi som företag har förmedlat till dig för att boka resetjänsten som står på bokningsbekräftelsen hos den nämnda tjänsteleverantören. Läs mer
Mina rättigheter vid en försening på mindre än t …
Är ditt flyg försenat med mindre än tre timmar, kanske du har rätt till service. I förordning EC 261/2004 står vad som är flygpassagerarnas rättigheter vid förseningar, inställda flyg eller nekad ombordstigning. Flygbolaget behöver i så fall erbjuda dig måltider, någonting att dricka och två gratis telefonsamtal. Läs mer
Har du ett klagomål eller ett förslag?
Vi står för kvalitet och bra service är viktigt för oss. Är du inte är nöjd med vår service eller har du ett förslag? Ställ din fråga här eller skicka ditt förslag till vår kundtjänst. Läs mer
Ditt flyg är försenat eller inställt
Om flygbolaget ställer in flyget inom 14 dagar innan avgång, eller om flyget är mycket försenat (mer än tre timmar), då kan det vara så att du har rätt till en kompensation enligt EU-förordningen 261/2004. Läs mer
Nekad till att flyga
Om du nekas att gå ombord på planet har du enligt europeiska villkor rätt till ersättning. Hos flesta flygbolag hittar du information angående detta på deras hemsida. Läs mer

Flygstolen.se använder cookies

Cookies används för flera ändamål. Genom att acceptera ’Alla cookies’ godkänner du vår integritets- och cookiepolicy samt att ta emot icke-funktionella cookies. Genom dessa icke-funktionella cookies kan Flygstolen.se nå dig på andra webbplatser, bland annat baserat på de sidor du har besökt.

Visa detaljer
Alla cookies Nödvändiga cookies