Om flygbolaget ställer in ditt flyg inom 14 dagar före avresa, eller du upplever betydande förseningar (mer än tre timmar), kan du ha rätt till ersättning enligt EU-förordning 261/2004. Huruvida du har rätt till ersättning beror på olika faktorer såsom skälet till att flyget ställdes in eller var försenat, rutten och flygbolaget du reser med. Det kan ibland vara ganska svårt att få ersättning. Vår partner Air Help specialiserar sig på att kräva ersättning för förseningar och nekad ombordstigning å passagerares vägnar..
Ditt flyg är försenat eller inställt
Relaterade frågor
Strejk eller konkurs av flygbolaget Nekad till att flyga Hur anmäler jag mig hos AirHelp?-
Visa mer
När talas det om force majeure? Vilka steg tas det vid en begäran om kompensation via AirHelp? Frågor angående mitt ärende Mina rättigheter vid en försening på mindre än tre timmar Har du ett klagomål eller ett förslag? Hur kan jag avregistrera mig från nyhetsbrevet? Vad är AirHelp? Villkor för förmedlare av enskilda resetjänster Servicepaket Hur hög är kompensationen vid en begäran via AirHelp? EU-rättigheter för flygpassagerare Hur lång tid efter mitt avslutade flyg kan jag skicka in en begäran om kompensation? Ångerrätt Hur ändrar jag min e-postadress?
Aktuell reseinformation
- Flexibla ombokningsregler av flygbolagen angående Coronavirus mars 6, 2020 Senaste uppdatering oktober 13, 2021
- Corona åtgärder innan resa maj 14, 2020 Senaste uppdatering oktober 13, 2021
- USA: s reseförbud för européer upphävs i november 2021 mars 12, 2020 Senaste uppdatering september 29, 2021