Om ditt flyg är försenat eller inställt på grund av en oförutsägbar händelse har du ingen rätt till kompensation. Det handlar då om force majeure och flygbolaget kan inte hållas ansvarig för detta. En oförutsägbar händelse är till exempel strejk av flygtrafikledningen, extrema väderförhållanden eller politiska oroligheter. Tvekar du om ditt flyg har drabbats av en oförutsägbar händelse? Registrera dig hos AirHelp och de bedömer om du kan skicka in din begäran.
När talas det om force majeure?
Relaterade frågor
Nekad till att flyga Frågor angående mitt ärende Hur ändrar jag min e-postadress?-
Visa mer
Vad är AirHelp? Ångerrätt Har du ett klagomål eller ett förslag? Strejk eller konkurs av flygbolaget Hur kan jag avregistrera mig från nyhetsbrevet? Hur hög är kompensationen vid en begäran via AirHelp? Servicepaket Hur anmäler jag mig hos AirHelp? Vilka steg tas det vid en begäran om kompensation via AirHelp? Ditt flyg är försenat eller inställt EU-rättigheter för flygpassagerare Villkor för förmedlare av enskilda resetjänster Hur lång tid efter mitt avslutade flyg kan jag skicka in en begäran om kompensation? Mina rättigheter vid en försening på mindre än tre timmar
Aktuell reseinformation
- Flexibla ombokningsregler av flygbolagen angående Coronavirus mars 6, 2020 Senaste uppdatering oktober 13, 2021
- Corona åtgärder innan resa maj 14, 2020 Senaste uppdatering oktober 13, 2021
- USA: s reseförbud för européer upphävs i november 2021 mars 12, 2020 Senaste uppdatering september 29, 2021