Om du nekas ombordstigning av flygbolaget har du rätt till ersättning enligt europeiska bestämmelser. De flesta flygbolag har information om detta ämne på sina webbplatser. Du måste vända dig direkt till det bolag som utför flygningen för att kräva ersättning. Detta kan vara ett annat flygbolag än flygbolaget du köpte biljetten från. Om du vill att ditt krav ska behandlas av experter ska du vända dig till webbplatsen för vår partner AirHelp. Detta företag hjälper dig att kräva ersättningen från flygbolaget.
Nekad till att flyga
Relaterade frågor
Ångerrätt Ditt flyg är försenat eller inställt Hur anmäler jag mig hos AirHelp?-
Visa mer
Vilka steg tas det vid en begäran om kompensation via AirHelp? Strejk eller konkurs av flygbolaget Servicepaket Mina rättigheter vid en försening på mindre än tre timmar Villkor för förmedlare av enskilda resetjänster Hur kan jag avregistrera mig från nyhetsbrevet? När talas det om force majeure? Hur lång tid efter mitt avslutade flyg kan jag skicka in en begäran om kompensation? Hur ändrar jag min e-postadress? Har du ett klagomål eller ett förslag? Hur hög är kompensationen vid en begäran via AirHelp? Vad är AirHelp? EU-rättigheter för flygpassagerare Frågor angående mitt ärende
Aktuell reseinformation
- Flexibla ombokningsregler av flygbolagen angående Coronavirus mars 6, 2020 Senaste uppdatering oktober 13, 2021
- Corona åtgärder innan resa maj 14, 2020 Senaste uppdatering oktober 13, 2021
- USA: s reseförbud för européer upphävs i november 2021 mars 12, 2020 Senaste uppdatering september 29, 2021